Erik Kroon

Hoe haal je het in je kop?!

Geplaatst op maandag 31 maart 2014


In 2006 ontmoette ik Wim. Hij vraagt aan mij of ik de wielerronde van Elspeet wil sponsoren: een rondje om de kerk van het dorp. Prima, voor 100 euro vind ik het akkoord. Daarna staat Wim elk jaar netjes bij mij op de dam, met dezelfde vraag of ik wil sponsoren. Dat deed ik. En elk jaar zag ik na het evenement een vreselijk programmaboekje, met zwart-wit advertentie die meestal onleesbaar of gewoon gekantelde visitekaartjes waren. En toch zei ik elk jaar weer ja.

Vreemd? Nee, helemaal niet! Het ligt aan Wim. Wim begrijpt dat het om gunnen gaat. Hij begrijpt dat sponsoring gaat om keiharde, verdiende centen die ik weggeef aan een vereniging.

In 2009 nodigt Wim mij uit om naar de wielerbaan van Amsterdam te gaan om daar te kijken naar de wielerzesdaagse. Daar vroeg hij of ik tenuesponsor van wielervereniging de IJsselstreek wilde worden. Toen ik eenmaal ja op zijn voorstel had gezegd, spreken veel mensen mij erop aan: hoe haal je het in je kop?! Die wielrenners rijden midden op de weg en zijn asociaal! Dat is toch geen reclame voor je bedrijf?

Ik begrijp hun reactie, het deed me zelfs denken aan mijn rijinstructeur die tijdens mijn rijles zijn portier naast een wielrenner open gooide. En wat denk je van al die negatieve dopingberichten in het nieuws, gooit een vriend van me er nog even over heen. Tja⃛

Nu, 4 jaar later, heb ik er geen spijt van. De IJsselstreek betrekt sponsors bij grote rondes, ze winnen af en toe een toerrit waarmee mijn logo in beeld staat en er rijden maar liefst 110 wielrenners rond met mijn logo. De voorzitter is een bevlogen man en heeft ervoor gezorgd dat de programmaboekjes en het podium er professioneel uitzien en er wordt met regelmaat een digitale nieuwsbrief verstuurd.

Kortom; kom je een wielervereniging tegen in het geel en groen, toeter dan een keer vrolijk naar ze. Zwaai met je hele hand in plaats van met je middelvinger en laat je portier dicht als ze midden op de weg rijden.

Met vriendelijke groet,

Erik Kroon
Eigenaar SOS Events BV

Erik Kroon

Erik Kroon

Erik Kroon (1975) is sinds 1996 eigenaar van SOS Events. SOS verzorgt ruim 1100 zakelijke evenementen per jaar, uitsluitend vanaf hotels en restaurants veelal op de Veluwe. Deze evenementen worden grotendeels via 70 websites gegenereerd, waarvan www.bedrijfsfeest.nl de grootste is. Erik was in 2006 finalist Entrepreneur of the Year en in 2003 finalist ondernemer van Gelderland.

Wat vindt u van dit verhaal? Reageer hier:

Laatste Blogs


05-03
Teambuilding op de Veluwe? Het...

10-02
Schindler Familyday!

27-01
Grote kans dat je volgende uit...

09-01
Klachten voorkomen? Doe een in...

08-01
Waarom RentSeeDo mislukte

06-01
Verzekeraar helpt mijn bedrijf...

14-08
Outdoor is het nieuwe indoor

09-08
Waarom bedrijfsuitjes niet mee...

12-02
Pretpark of SOS Events

02-08
Top 10: Populairste bedrijfsui...
» Alle blogs