Erik Kroon

Voorpret

Geplaatst op maandag 24 juni 2013


Elk jaar, wanneer wij met ons bedrijf een weekendje weg gaan, maak ik er een sport van om zoveel mogelijk aanwijzingen te geven over de hoe/wat/waar van ons bedrijfsuitje. Ik zoek op Wikipedia naar gebeurtenissen die op de locatie waar we verblijven hebben plaatsgevonden en vind bijvoorbeeld woorden die het tegenovergestelde betekenen, of in het Latijn vertaald zijn, voor de activiteit die we gaan ondernemen.

Maar er zijn nog veel meer leuke en simpele idee´n om het bedrijfsuitje van te voren extra te laten leven. Op die manier wordt het bedrijfsuitje in plaats van een kostenpost een investering in plezier op de werkvloer: voorpret! Hieronder heb ik voor u een aantal suggesties neergezet. Doe er uw voordeel mee, wie weet gebruikt u ze wel voor een komend event bij SOS Events:

1: Maak posters die iedereen enthousiast maken voor het uitje. Zet hier teksten als "jij gaat toch ook mee?", of "vergeet je niet op te geven voor het leukste uitje ooit!" op. Zet hier dan direct bij voor welke datum en bij wie de aanmeldingen binnen moeten zijn.
2: Geef vooraf aan wat uw collega's mee moeten nemen op het bedrijfsuitje. Extra leuk is om ook rare dingen mee te laten nemen, zoals een meter rood touw of kauwgom met bosbessen smaak. Combineer dit met logische dingen als extra setje kleding en rijbewijs. U zult zich verbazen over het aantal collega's dat een rood touw bij zich heeft, over (voor)pret gesproken...!
3: Heeft uw bedrijf bepaalde kernwaardes? Verwerk deze dan in posters en maak de link met het bedrijfsuitje of teambuildingsdag. Zo maakt u collega's alert om voor- en tijdens het dagje uit te werken met deze kernwaarden en snijdt het mes aan twee kanten!
4: Geef elke week een kleine aanwijzing aan de hand van een attribuut waarvan collega's (denken) dat ze die nodig hebben. Zo kunt u hen bijvoorbeeld een kompas, loep, zwembandjes of, voor een meerdaags event, een rugzak of koffertje geven.
5: Wanneer u meerdere vestigingen heeft zou u er ook voor kunnen kiezen om de vestigingen een eigen evenementje te laten organiseren. Denk aan een dart-, voetbal-, volleybal- of pokertoernooi. Het beste team speelt de grand finale op het jaarfeest waar alle vestigingen komen!
6: Maak een speurtocht door het kantoor, met als einddoel een aanwijzing van het evenement. U zult verbaasd zijn over collega's die in eens veranderen in Sherlock Holmes.
7: Maak een promofilmpje van de activiteiten die u heeft georganiseerd. Maak het filmpje dan wel zo leuk dat uw collega's er enorm om moeten lachen, waardoor er veel over gepraat wordt. Zelfspot zorgt voor hilariteit!
8: Geef elke week vage aanwijzingen door via de mail. Deze aanwijzingen gaan over de locatie en over de activiteit. Vergeet dan vooral niet om, wanneer jullie onderweg zijn naar het bedrijfsuitje, te vermelden waar de aanwijzingen voor staan. Onderschat uw collega's niet, ze zullen alles uit de kast halen om te achterhalen waar de aanwijzingen voor staan. Dus denk moeilijk!

Veel plezier met de voorpret!

Met vriendelijke groet,
Erik Kroon
Eigenaar SOS Events BV

Erik Kroon

Erik Kroon

Erik Kroon (1975) is sinds 1996 eigenaar van SOS Events. SOS verzorgt ruim 1100 zakelijke evenementen per jaar, uitsluitend vanaf hotels en restaurants veelal op de Veluwe. Deze evenementen worden grotendeels via 70 websites gegenereerd, waarvan www.bedrijfsfeest.nl de grootste is. Erik was in 2006 finalist Entrepreneur of the Year en in 2003 finalist ondernemer van Gelderland.

Wat vindt u van dit verhaal? Reageer hier:

Laatste Blogs


05-03
Teambuilding op de Veluwe? Het...

10-02
Schindler Familyday!

27-01
Grote kans dat je volgende uit...

09-01
Klachten voorkomen? Doe een in...

08-01
Waarom RentSeeDo mislukte

06-01
Verzekeraar helpt mijn bedrijf...

14-08
Outdoor is het nieuwe indoor

09-08
Waarom bedrijfsuitjes niet mee...

12-02
Pretpark of SOS Events

02-08
Top 10: Populairste bedrijfsui...
» Alle blogs